Perkhidmatan Lori Buang Sampah di Kuala Lumpur dan Selangor

Pemilik rumah di kawasan bandar di Kuala Lumpur dan Selangor, Malaysia selalu ingin mendapatkan perkhidmatan lori buang sampah dengan harga berpatutan atau murah dan secara mudah untuk membuang sampah atau pindah barangan rumah yang lama dan besar.

buang-sofa-lama-kuala-lumpurSesetengah pemilik rumah tidak berhubung dengan perkhidmatan pembuangan sampah dan dengan mudah sahaja meletakkan sampah di dalam tong sampah biasa dan diletakkan diluar untuk pekerja pengutip sampah membuangnya. Dengan perbuatan seperti ini ia akan memberikan risiko kepada penduduk sekeliling jika sampah yang dibuang itu berbahaya kepada persekitaran. Oleh itu, adalah amat penting kepada pemilik rumah untuk memberikan sedikit usaha membuang sampah yang berpotensi berbahaya ini dengan cara yang betul.

Untuk membantu anda dengan kerja ini, disini ada beberapa tips untuk melaksanakannya.

Pertama sekali sampah yang berbahaya tidak sama seperti sampah yang biasa dan ia memerlukan perhatian yang lebih teliti. Anda perlu memastikan sampah yang mudah terbakar, mempunyai asid yang boleh mencermarkan alam sekitar dengan mudah diasingkan. Setelah anda menjalankan kerja mengasingkan semua sampah itu dan sudah mengesankannya yang mempunyai sesuatu yang bahaya, langkah seterusnya adalah untuk menyediakan kotak kotak kering dan masuk atau mengasingkannya dengan selamat. Ini perlu dibuat bagi memastikan sebarang penyakit dan keracunan utama tidak disebarkan kepada orang lain yang mendekati sisa sampah tersebut.

Panduan pembuangan sampah

Melabel setiap sampah

Ia lebih baik untuk melabel tong sampah yang disediakan dan mengisi sampah mengikut label tersebut supaya orang sekeliling tahu menggunakan tong yang mana perlu digunakan. Jika ahli keluarga anda tidak memerlukan jenis sampah yang tiada di rumah, mereka akan tahu secara terus. Sebahagian sampah yang merbahaya termasuk bateri lama, minyak kenderaan, lampu yang mempunyai merkuri, produk pembersihan rumah, racun serangga, cat dan lain lain dalam satu tong sampah dengan label “bahaya” atau “racun”.

Memisah dan simpan

Setelah anda mengasingkan sampah sampah ini, langkah seterusnya ada memisahkan dan menyimpan sampah itu. Untuk melaksanakan ini, masukkan ke dalam plastik sampah dan ikat terus melabelkan ia. Pastikan anda tidak mencampurkan ia dengan sampah harian dengan sampah yang berbahaya untuk mengelakkan sesuatu yang tidak diingini boleh berlaku.

servis-buang-perabot-lama-kuala-lumpurSesudah itu, hubungi lah antara syarikat pro yang menawarkan servis lori sampah buangan untuk mendapatkan bantuan dalam membuang sampah ini. Anda tidak boleh membiarkan sampah diluar kawasan rumah menunggu pengutip sampah mengutip sampah ini. Sebenarnya anda perlu menghubungi syarikat yang pakar dalam hantar barangan besar dan mengendalikan sampah ini membantu anda.

Anda boleh menghubungi mereka untuk hadir dan mengutip sampah ini atau mengatur satu tempat khas untuk mengutip sampah ini. Dengan cara ini, anda boleh mempercayai mereka untuk membuang sampah ini tanpa membahayakan orang lain dan juga mencari tempat pelupusan sampah yang khas untuk membuang dan kitar semula sampah dari membahayakan alam sekitar.

Kitar Semula

Untuk sampah lain yang merbahaya, anda juga boleh menggunakan ia sebagai barangan kitar semula. Ambil contoh minyak motor lebihan boleh digunakan untuk nyah beku penghawa dingin. Anda juga boleh ke bengkel atau kedai atau kilang berdekatan untuk bertanya kepada pomen pendapat untuk barangan terpakai ini. Tambahan lagi, anda boleh menjadi seorang yang kreatif dengan apa jenis sampah ini.

Berbincang dengan dengan jiran di sekeliling anda untuk mendapatkan kata putus pada proses pembuangan sampah yang boleh merbahayakan orang lain. Dengan bantuan ramai orang, anda boleh menyimpan sampah sarap di lokasi yang selamat di mana mereka yang pakar dalam pembuangan sampah di Lembah Klang dan  boleh mengutip sampah tersebut. Ingat, dengan lebih ramai orang yang prihatin dengan sampah yang merbahaya ini, lebih selamat persekitaran tempat tinggal kita.

Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan tentang perkhidmatan lori buang sampah di Pandan Indah, Batu Caves dan Shah Alam, sila hubungi pasukan pelanggan kami melalui telefon atau hantar emel kepada kami hari ini.