Tips Pindah Rumah di Kuala Lumpur dan Selangor

Tips pindah rumah adalah penting untuk mewujudkan suatu pemindahan rumah yang lancar untuk seisi keluarga sama ada rumah baru anda di Kuala Lumpur, Selangor atau Shah Alam. Ini adalah kerana tiada sesiapa yang mahu menjadi sangat sibuk dan mengalami kerumitan semasa pindah rumah. Oleh itu, adalah lebih baik untuk bersedia terlebih dahulu.

3 Tips Pindah Rumah Kami:

1: Jadual masa pindah yang sesuai dan baik untuk keluarga anda.

Ia biasanya mengambil masa 2-4 jam untuk bergerak dari rumah lama anda ke rumah baru, tetapi ianya mungkin mengambil masa yang lebih lama jika jarak lebih jauh seperti dari Ampang ke Johor Bahru, jikalau terdapat kesesakan lalu lintas atau anda mempunyai banyak barang-barang yang perlu dipindahkan.

2: Anda mesti membuat tempahan lori sewa dengan syarikat pemindahan terlebih dahulu supaya mereka dapat tiba tepat pada waktunya dan mula kerja pemindahan seperti yang dijadualkan.

Sekiranya terdapat banyak barangan, dan 1 perjalanan lori sewa tidak dapat menyelesaikan tugas pemindahan anda, ia adalah lebih baik untuk menempah 2 trip perjalanan atau lori sewa yang bersaiz lebih besar seperti 3 tan atau 5 tan supaya anda boleh menjimatkan masa dengan memindahkan lebih barang-barang pada satu masa. Di samping itu, pastikan lori sewa yang anda tempah mempunyai penutup plastik atau adalah lori jenis kanvas atau bonded supaya barangan anda tidak basah jika hujan turun.

3: Balut dan bungkus barangan dalam kotak terlebih dahulu sebelum hari berpindah.

lori-pindah-rumah-rawangKotak dan barang yang lebih besar di dalam kabinet mesti diambil keluar terlebih dahulu untuk membolehkan pekerja-pekerja pemindahan mengangkat kabinet atau almari dengan stabil dan selamat.

Kasut dan barangan kecil seperti pakaian dan kepingan lain boleh dibungkus dalam karton untuk mengelakkan kerosakan dan supaya barang-barang ini senang dipindahkan ke rumah baru.

Bagi barang-barang kecil yang berharga seperti wang tunai, barangan kemas, komputer riba ianya sebaiknya dibawa oleh pemiliknya sendiri ke rumah baru untuk mengelakkan kehilangan sebarang barangan yang berharga.

Barangan dan perhiasan yang mudah pecah seperti set pinggan mangkuk, set teh, dan lain-lain harus dibungkus secara berasingan dengan surat khabar atau kertas dan diangkut secara berasingan untuk mengelakkannya daripada pecah.

Bersedia sepenuhnya terlebih dahulu, supaya langkah pemindahan anda dapat berjalan sangat lancar.

Dengan menggunakan beberapa tips pindah rumah ini, anda boleh mengelakkan situasi yang tidak diingini berlaku semasa pemindahan. Ini bukan sahaja akan mengurangkan masalah pindah rumah, tetapi juga boleh meningkatkan kelajuan dan kecekapan syarikat pemindahan menjalankan tugas mereka semasa hari pindah rumah anda.

Hubungilah kami hari ini untuk lori pindah rumah dengan harga yang berpatutan.